Tudományos Demokrácia Pártja racionalizmus - befolyásolás helyett, tudásmegosztás, összefüggések keresése, folyamatos kommunikáció a megegyezésig, hogy végül erkölcsösek lehessünk
Ma a szexusról, és más gyönyörű emberi dolgokról írok. A szerelemről, szeretetről,
a családról, örök emberi értékekről. Azt hinné az ember, hogy a vallási hatalom
tiszteli a legérzékenyebb emberi intimitást, de sajnos nem így van. Ugyanis nagy
méltóságú Tisztelendő uram
mondott valamit a homoszexualitásról, ami
nem következik a szentírásból, ellentmond XVI. Benedek
régebbi ("kerülni kell az igazságtalan diszkrimináció minden jelét
irányukban") állásfoglalásának is. A pápa most megdicsérte a Magyar Katolikus Egyházat
a melegek együttélésének jogi elismerése ellen vívott küzdelméért. Kirekesztő küzdelem
ez a család alkotmányos védelmére hivatkozva, hiszen az érzelmi kapcsolatban együttélők
jogvédelme nem veszi el a hagyományos családban élők jogait. Megjegyzem a katolikus
egyház inkább csorbítja a családalapítás jogát a cölibátus intézményével. De amíg
ez utóbbi csak a papi hivatást választókat terheli, addig az érzelmileg egymáshoz
kötődő (de nem kölönnemű) magyar állampolgárok kizárása a tartós életközösséggel
járó előnyökből finoman szólva is ellentmondásos lenne. Ugyanis minden tartós párkapcsolat
lehet a társadalom alapja, nemcsak a heteroszexualitáson alapuló.
Elolvasásra ajánlom "HANS ROTTER SJ: A HOMOSZEXUÁLIS PÁRKAPCSOLATOK JOGI ELISMERÉSÉRŐL"
című cikket, egy teológiai erkölcstan tanár írását.
A párkapcsolat gyönyörűségét minden emberi kultúra tisztelte, művészetében megjelenítette,
törvényeiben figyelembe vette. Az érzelmek és az emberi test szentsége az, ami isteni
fénnyel világítja be a fölvilágosodás korát, nem a modernizálódó gondolat. A modernitás
a vallások pozitívvá válásával kezdődött (liturgiák, ereklyék, búcsúcédulák formalitása
a szeretet krisztusi-dionüszoszi átélése helyett) a tisztelt tisztelendő lett, az
életvilág görcsös rendiségbe merevedett, a filozófiában is végbement a szakadás,
megjelentek a tudományágak, a hitvallás hermeneutikája a sokféle világnézet egyike
maradt. A munkamegosztásban szétvált az ész és az értelem, mindkettő szenved a magányosságában,
a küzdelembe pedig belepusztulhat mindkettő. Hegel, Nietzsche, sőt Marx is ugyanazt
az elidegenedést ismerte föl különbözőképpen, és adta meg rá végül a totálisan elidegenítő
filozófiai választ. Szabad-e egyáltalán válaszolni?
Örök emberi értékeink pedig, amit a génjeinkben hordozunk (akár a Föld többi élőlénye),
a fennmaradásra, a fajfenntartásra való késztetés, a mosoly idegrendszerünkbe kódolt
varázsa, a gyermek iránti feltétlen szeretet társadalmi formától függetlenül léteznek.
A szenvedély, ami csak úgy, a tárgyiasulás összes abrakadabrájával dacolva lángol
fel újra, meg újra. A napi emberi problémákra ritkán találtatik helyes megoldás,
nincs központi gondolat, csak egyedi kérdések és egyedi válaszok vannak, a válaszok
békés együttélése. No meg a szeretet!
Ahogy a múlt század hippi kultúrájának jelszava is szólt: szeretkezz, ne háborúzz!